Saturday 22 June 2013

Petua Hilangkan Kutu Beras

Assalamualaikum..
Petua ni sangat berguna dan aku amalkan sampai sekarang. Memandangkan aku jarang masak nasi kat kolej, so beras yang aku beli tu akan lambat habis. Aku pernah terbaca petua ni dalam satu majalah beberapa tahun lepas dan aku decide untuk mencuba. Untuk menjaga beras daripada diserang kutu beras, masukkan beberapa batang kulit kayu manis kedalam bekas simpanan beras. Biarkan je, jangan buang. InsyaAllah lepas ni dah takde kutu beras dah. Mungkin die tak suka kot bau kulit kayu manis tu. hehe
Okey, Selamat mencuba ;)


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTM2LKmUqLQ8qnog6S6oW4hzR1Pd47XmNHwPvI4iN5hL0-lGpRguAkDGNcozDO6OGL8dsnXVKikWpKWsccbceTZdU2GggpM_ty5L8PezYGTtXNzn9PlQh8ITNgrywUX9HYnY1LbfHQLlI/s400/Petua+Elak+Bubuk+Memasuki+Tempat+Simpanan+Beras.JPG

3 comments:

  1. Ngah, entry ni ada value untuk attract reader, cuma terlalu simple.
    cuba:
    1. panjangkan sikit but make it informative

    2. letak gambar - gambar kulit kayu manis, gambar kutu beras, if possible letak sekali gambar kulit kayu manis dalam bekas beras tu (dalam plastik beras pun tak apa)

    3.Tajuk dah okey, ada keyword untuk orang yg search ttg petua hilangkan kutu beras.

    cukup la tu kot untuk entry ni. All the best!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey.. nanti angah edit..
      em, biasa yg along klik entry blog angah tu, sbb nmpak dari mane ek? fb ke?

      Delete
  2. kalau nak hilangkan kutu kucing jemput baca

    ReplyDelete

Sila Klik