Tuesday 18 June 2013

Day 1 - Internship

Assalamualaikum..
Okey semalam adalah hari pertama aku menjalani Latihan Industri a.k.a. Internship Programme. Aku, liyana dan 4 rakan sekelas yang lain ditempatkan di syarikat yang sama iaitu The Adverts Venture. Waktu kerja kami bermula 9am sehinggalah 7pm. so pagi aku dan yana bertolak dari kolej pukul 10a.m. bertolak awal sikit sebab risau terpaksa menunggu bas dan akan lewat ke tempat kerja. Kami sampai TAV dalam pukul 10.30 dan menunggu sehingga jam 11am.
Tepat jam 11am, staff TAV datang dan menjemput kami masuk. setelah diberikan tempat, kami diberikan penerangan mengenai syarikat TAV dan juga penerangan tentang salah sebuah syarikat klien nya, Family Store. kami diberikan tugasan untuk study sikit pasal syarikat tu dan merancang aktiviti atau apa sahaja event yang dapat menarik customer untuk membeli barangan harian di super store tu. kami diberi tempoh masa sehingga jam 6pm dan kene present idea tu pukul 6pm.
memandangkan masa masuk kerja adalah pukul 11am, so masa rehat kami adalah pada pukul 2pm.
untuk hari pertama ni, bos belanja makan tengahari as a welcoming lunch. kat asian cafe. tq bosss..  boleh tahan mahal jugak la makanan kat restoran tu. tak mampu aku ngn yana nak gi makan kat situ tiap2 hari. haha..
esok, sebelum pergi kerja, aku ngn yana kena makan sarapan dulu, kalau tak, mau kebulur kitorang lunch lambat. hahaha
lagi satu, esok kene bawak bahan kudapan ataupun gula-gula.nanti lain kali aku post gambar ofis tau.
k lah, esok sambung lagi. bye..

2 comments:

Sila Klik