Monday 9 July 2012

PUDING ROTI rumate aku



Petang tadi aku dan rumateku : mimi bersama jurukamera dari bilik sebelah : alia telah berpakat nak wat puding roti.. =D 
semalam aku dh beli pemukul telor dh supaya senang mimi nak pukul telor nnti..hehe

Mula2 kitorang sediakan bahan2 nye seperti dalam gmbar di bawah ~
ada gula, susu cair, majerin, telor, roti dan esen vanila.


kemudian pukul telor bersama gula dan majerin dengan sukatan yang rumate aku pakai agak2 je..haha



dalam masa yang same aku tolong buang bahagian tepi roti sbb rumate aku cakap nnti keras kalu x buang.



sementara tu, letakkan roti yg dh dikoyak2kan ke dalam aluminium dan tuangkan susu cair ke atas roti tersebut







panaskan gula bersama sedikit air dan kacau sehingga ia menjadi perang..macam nk buat gula hangus..






apabila ia dh perang, tuangkan bancuhan kedalam bekas aluminium, letakkan roti td dan tuang adunan sekali lg di bahagian atas,






kukus sehingga ia masak =) macam ni



TADAA!!!!!  DAH SIAP!!  =D
ni la rupanya selepas ia diterbalikkan.. =D
sedapkan.. selamat mencuba..

credit to : nur syammimi (rumate aku)
alya farhana (jurukamera)

2 comments:

  1. grade A solid!. sedap wei, boleh buat lagi! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, kalu sedap nnti cik mimi boleh la wat lagi.. nnti kite pakat bodek die.. =D

      Delete

Sila Klik