Saturday 24 August 2013

Pre Raya 2013

Assalamualaikum..
Hehe, orang lain dah nak abis raya dah pun, aku baru nak post entri pasal raya kan. Haha.. bukan tak nak post awal2, tp sebelum ni aku busy la. mana tak nya, raya ke5 aku dah kne start kerja semula dah.. kesian kan.. so terpaksa la aku tangguhkan niat aku nak post entri raya tu.. ni skrg aku nak update la ni. aku bg full story pasal pre, pro n post raya kali ni okey. ;)

Sebelum tu, aku nak bgtau buat sape2 yang mungkin tertanya2 pasal kes aku dah bertunang tu, Sebenarnya Mr K dah lama dah ajak aku bertunang, dari dulu lagi, tp tak pernah lepas, ade je halangan n alasan. Tapi ntah macam mana ntah, mungkin dah smpai masa kot, kali ni bila dia kata nak bertunang n bila aku bgtau mak abah, semuannya macam berjalan lancar je.. Planning n preparation berlaku dalam masa sebulan je..memang aku sendiri pun tak jangka sebab dah banyak kali proposal tak lepas. so ingatkan kali ni pun tak lepas jugak la kan. hehe.. :P

So, beberapa hari sebelum raya hari tu, aku dan Mr K keluar pergi shopping baju raya sama2. sambil2 tu kitorang cari baju yang nak pakai msa tunang nanti sekali.. Seronok shopping raya sama-sama. Sebelum ni, walaupun aku dah banyak kali keluar ngn Mr K n walaupun dah beberapa kali aku sambut raya dengan Mr K,tapi  kitorang tak pernah shopping raya sama2.. Time raya, masing2 gi beli ngn family masing2. Tahun ni je lain sikit.
Masa hari tu, banyak jugak la aku tgk Encik Bakal Tunang aku tu berbelanja. ye la, sebelum ni baru sekali aku teman dia gi shopping barang keperluan harian, ni kali kedua, shopping pakaian pulak.. Hehe, kalah aku. Tapi mmg logik la, bukan selalu dia berbelanja. sekali beli terus borong la gamaknya. Aku pun ade jugak, aku beli 2pasang baju kurung. Satu untuk pakai raya n satu lagi untuk pakai masa tunang. n beberapa barang lain.haha.. 
Pasal baju tunang tu, awal2 lagi aku dah pesan dah kat Mr K, aku taknak baju yang ada manik n labuci. Sebab susah nak basuh nanti. Aku dah la ganas, nanti habis terburai batu2 tu semua. Nanti dah tak cantik nak pakai kan. Dan Mr K pun tahu aku tak nak pesen2 mcm tu, jd bila takde baju biru yang menepati kriteria yang kitorang nak, kitorang sambung jalan lagi. Seb baik Mr K sporting tak bising penat berjalan. ;)

Lepas dapat ape yang kitorang nak, kitorang pun balik n ready untuk berbuka. pasal berbuka tu pun seronok jugak. Kitorang makan kat Rahman Palace. Tempat ni adalah antara steamboat yang murah dan sedap kat KL ni. lain kali aku review pasal tmpat ni ya.. :D

k la, bersambung kat next entri. haha kbye~



Xoxo, 
Asilahmn


2 comments:

  1. darah manisss.. =P

    ReplyDelete
  2. darah manis banyak dugaannya.. doakan kami selamat memempuhi semua dugaan dan cabaran k. ;)

    ReplyDelete

Sila Klik